Tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu Tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt voorbij

Door: Georgette Kraakman

Blijf op de hoogte en volg Georgette

26 April 2011 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Eindelijk even de tijd om weer een verslag te plaatsen. De tijd vliegt hier voorbij. Ondertussen ben ik hier helemaal gewend. Het autorijden heb ik ook weer onder de knie. Het slechte wegdek went moet ik zeggen. Het heeft ook wel wat. Maar levert af en toe levensgevaarlijke situaties op. Maar ze vinden hier dat het geld beter te besteden is dan aan het wegdek. Zo staat er een spik splinternieuw ziekenhuis die leeg staat omdat er geen geld is om het in te richten. En zo zijn er nog meer dingen. Het tsunami alarm werkt alleen onder kantooruren. Dan is er een man aanwezig die eventueel op de knop kan drukken. Maar buiten kantooruren duurt het bijna een uur voordat er alarm geslagen kan worden. En er is best wel een kans dat een tsunami hier kan plaatsvinden. Dan telt elke seconde. Twee weken geleden was hier nog een aardbeving te voelen. 5.1 op de schaal van richter. Gelukkig geen schade.

Ik vermaak mij hier prima. Overdag ga ik veel alleen op pad. Naar een strand of zwembad. Lekker relaxen. In het weekend zijn we een paar keer met een speedboot weggeweest. En afgelopen weekend hadden we voor een dag een zeilboot. Dat is toch wel echt fantastisch. Lekker zeilen,snorkelen,zwemmen.
Vorige week vrijdag was het Goede vrijdag. Nu zijn ze hier heel gelovig en hebben ze hier een regel. Geen alcohol. Wordt nergens geserveerd en mag ook nergens verkocht worden. Maar aangezien iedereen in huis nog wel wat had liggen hadden we afgesproken met Chris om mee te gaan met zijn speedboot. Koelbox mee met bier en wijn wat we nog hadden. Maar eenmaal op de boot deed de motor het niet. Ja, das jammer. Maar we hadden al snel een ander plan. Chris nodigde ons bij zijn huis uit. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het huis of estate moet ik zeggen niet van hem is. Hij onderhoud het voor de mensen waarvan het is. Want wat ik niet wist is dat dit een huis van maar 8 miljoen dollar is. Wow!!!! Echt fantastisch. Ik keek mijn ogen uit. Dit plan was vele malen beter dan ons oorspronkelijk plan. We waren totaal met 7 man. Het was een geweldige dag. Super gezellig. En het was echt fantastisch om in een whirlpool te zitten met een wijntje en goede muziek naar de zonsondergang te kijken. jullie zullen de foto's nog wel zien.

Gister hebben we hier nog een nationaalpark ontdekt. Aan de andere kant van de baai. Ik denk dat niet veel mensen weten dat dat daar zit. Maar er loopt daar een geweldig mooi wandelpad. Nou, wandelpad het is wel een beetje klauteren en klimmen maar tof om te zien. Hier moet ik nog een keer terug om het pad helemaal te lopen en foto's te nemen. Zelfs Gerard en Els hadden het gevoel op vakantie te zijn. En dat in hun eigen voortuin.

Voor de rest ben ik 's avonds elke avond wel uit. En dat komt door Marc. Marc heb ik de tweede avond ontmoet. Hij had mij ook meegenomen naar de bios wat ik in het eerste verslag had geschreven. Erg leuk en gezellig maar meer wilde ik op dat moment niet. Ik was er totaal niet mee bezig om hier een man te gaan ontmoeten. En Marc is totaal 100% anders dan waar ik normaliter voor val. Qua uiterlijk en karakter. En ik ga straks voor 3 maanden naar Saba. Hoe lastig kan dat zijn. Maar ja, het klikt wel heel erg goed en vinden we elkaar wel heel erg leuk.
Hij is nu 5 dagen weggeweest naar New Orleans. Vandaag komt hij weer terug. Ik mocht met hem mee maar daar had ik nee tegen gezegd. En dat moet ik nu van iedereen horen hoe stom ik heb kunnen zijn. Ik had mee moeten gaan. En zo te horen aan de verhalen van Marc moet New Orleans echt fantastisch zijn en moet ik echt de volgende keer mee. Wie weet. Eerst zondag naar Saba. Dan gaan we elkaar echt een tijdje niet zien. Ik ben heel benieuwd wat mij te wachten staat. Ik hoor eigenlijk alleen maar goede berichten. Dat doet mij goed want ik denk dat de eerste weken niet makkelijk zullen worden. Maar ik ga ervoor. Eerst nog genieten van de komende dagen. Voor nu wel weer even genoeg verteld. Het volgende verslag komt van Saba. Groeten!!

  • 26 April 2011 - 16:09

    Annemieke En Theo:

    Georgette,fijn dat je zo geniet straks hard aan het werk maar blijf genieten,
    Groetjes ook aan Gerard en Els.

  • 26 April 2011 - 16:20

    Olga:

    Hee Kiwi, leuk verslag,ik mail je ven !
    Kus

  • 26 April 2011 - 18:18

    Diana:

    Hoi Georgette,

    Goed te lezen dat je het ERG naar je zin hebt.
    En zou t dan toch zo gaan zijn dat je daar je droom man tegen het lijf loopt!!!!!!
    Nog ff lekker een weekje relaxen en dan naar saba.
    Ik zal aan je denken.
    Heel veel plezier daar alvast en ik blijf je volgen hoor!!

    Dikke kus Diana

  • 26 April 2011 - 19:34

    Jos En Ria:

    Wat goed om te horen allemaal hoe lekker je het hebt. Wat vliegt de tijd inderdaad, de maand bij Gerard en Els zit er bijna al weer op. We zijn erg benieuwd hoe het op Saba is. Je gaat ervoor en dat is goed om te horen. Wensen je een fijne tijd en een goede ervaring erbij. Liefs en een dikke kus ook voor Gerard en Els.

  • 27 April 2011 - 11:45

    Jessica En Matthijs:

    Hoi Georgette,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!!! Leuk om je verhalen te lezen!
    Succes op Saba!

    Groetjes Jessica en Matthijs

  • 27 April 2011 - 11:58

    Leo En José:

    Hoi georgette

    Wat waanzinng mooi , geniet ervan

    Wij gaan vanaf 1 juni t/m 17 juni genieten van jouw huisje

    Lieve groetjes

    Leo en José

  • 30 April 2011 - 12:04

    Denise:

    Hey meis,

    dat ziet er echt allemaal fantastisch uit zeg!!!
    Geniet er van, dat heb je zeker verdiend.

    Liefs je oude collega :)

  • 01 Mei 2011 - 13:48

    Veronica:

    Jij vermaakt je daar wel lees ik, nu naar Saba en ik hoop dat je daar naast het werk net zo veel kan genieten als op tortola.
    En... jaja ik heb eindelijk geboekt hoor. :)
    Mijn bestemming is China geworden met Shoestring, 5000km rondreizen in 29 dagen, dat is ook hard werken hoor.
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen op saba.
    Groetjes Veroon

  • 08 Mei 2011 - 17:56

    Corry, Anja Ingeb.:

    Het is moederdag en Anja en Ingeborg zitten bij hun moeder. En..... we horen over Georgette onze nicht en haar reisavonturen! Dus wij via de link van je vader op zoek naar foto's, verhalen en indrukken. Nou die zijn er volop!!
    Leuke feesten daar op Tortola!! Onder de zon. Heerlijk en leuk hoor! Anja en Ingeborg fantaseren regelmatig om met moeder (tante Corry dus) eens bij je broer langs te gaan. Hahaha!
    Maar nu dus flink afzien op Saba! We verwachten foto's van Mark! Leuk hoor!

    Liefs en groeten van ons! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Georgette

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 42738

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 29 Juli 2011

Eerst relaxen op Tortola

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Saba en weer terug naar Tortola

Landen bezocht: