Laatste nieuws uit Saba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu Laatste nieuws uit Saba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu

Laatste nieuws uit Saba

Door: Georgette Kraakman

Blijf op de hoogte en volg Georgette

26 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam


Nog een paar dagen en dan zit het er hier op voor mij. Mag ik weg uit het groene klooster. Ook al was het niet wat ik ervan had verwacht is het wel een mooie en goede ervaring. En toch leuke dingen meegemaakt. 

Zo kon ik afgelopen weekend even van het eiland af.  Een weekendje weg met Marc naar St. maarten. Het was erg gezellig. En super om hem weer te zien. Marc wilde graag voor een dag een Harley Davidson huren. Ik hou helemaal niet van motoren maar ben toch meegeweest. Maar ik moet zeggen het was hartstikke leuk. En met een Harley heb je veel bekijks wat ik eigenlijk wel minder vond. Dus wie weet ga ik nog wel is een keer mee achterop.
En ik heb een echt super cool Harley Davidson damestop gekregen. Volgens Marc mis ik alleen nog een tatoeage. Dan hoor ik er helemaal bij. Maar of die tatoe er gaat komen??

Het was heerlijk om even weg van Saba te zijn en veel mensen te zien. En nog belangrijker lang warm kunnen douchen. Ik heb elke dag mijn haar gewassen.
Maar ik moest toch echt weer terug naar Saba. Terug naar het groene klooster.
En bij terug komst moest ik gelijk aan de slag want er kwamen 12 personen eten. Geen rustige avond en ik was bekaf. Maar allemaal weer leuke gezellige mensen. Zo waren er 4 meiden. Allemaal hoog blond. Zij lopen stage op St. Maarten voor 4 maanden. Nu ging een van hen in de hottub zitten maar omdat er nogal veel chloor blijkbaar in het water zit was haar haar niet blond meer maar groen. Echt groen! Gelukkig kon ze er zelf nog om lachen. En Bernt zat haar te pesten of ze extra groente bij het eten wilde hebben. En smorgens bij het ontbijt of ze niet liever groene thee wilde. Hahaha!

Maar zo maak je hier wel meer grappige dingen mee. Vorige week kwam er een stelletje. Zo te zien van oorsprong uit India. Zij is medische studente hier en haar vriend kwam over. Om half acht 's avonds kwamen ze pas aan. Dat is hier niet echt handig want het is hier echt donker. Je hebt geen straatverlichting in het woud. Ze hadden gelukkig een zaklamp mee. Ik had ze ontvangen en was meegelopen naar de lodge. En ze toen achtergelaten. Ik wilde graag alles afsluiten en zelf naar mijn lodge gaan maar twee nederlanders hielden mij aan de klets.
En na 10 minuten kwam het stel helemaal in paniek naar het restaurant. Ze konden met geen mogelijkheid blijven. Ze gingen weg want ze waren zo geschrokken. Er zaten wilde dieren in de lodge. Echt, ze hadden muizen gezien en vleermuizen en in het bed zat een nest vogels. Misschien hadden ze iets gesnoven ofzo want ik zag niks bij binnenkomst. Als ik een muis zie sla ik echt op tilt. En heb die hier nog niet gezien. En je zit in een regenwoud dus ja hier zitten kikkertjes en hagedisjes, kakkerlakken en grote motten die op vleermuizen lijken als ze vliegen. 
Vooral hij was erg bang. Ik stelde een andere lodge voor. Maar voor ik het wist waren ze vertrokken. Gingen ze in het donker door het woud terug naar het dorpje. Nou, dat is ook niet bepaald prettig.  Wat wel heel typisch is is dat we van de week ook een stel uit india hadden en die zaten nog lekker na te genieten van het eten toen plots zij iets zag vliegen waarvan ze enorm schrok. Ik heb nog nooit iemand zo snel zien afrekenen. 

Het werken in het restaurant gaat steeds beter. En deze week is het een stukje drukker. Woensdag mijn drukste lunch ooit. Zo'n 17 mensen. En vrijwel allemaal tegelijk.  Het zweet brak me wel even uit want de een na de ander bestelde een cocktail. Een Rianforest Rumpunch, Tingbling, Hikers Heaven of een Margarita.
Het was wel even doorwerken maar ik heb er een erge leuke tip aan overgehouden. Mijn vliegticket naar St. Maarten heb ik in 2 dagen tijd terug verdiend. Dat is mooi meegenomen. En dat maakt het ook leuk.

Zo krijg ik heel veel de vraag of ik elke dag al die kaarsjes moet aansteken. Het zijn 42 olielampjes. Er hangen 5 kroonluchters met van die lampjes. En, ja die moet ik elke dag aansteken en ook weer uitblazen. En twee keer per week bijvullen. Want er is geen elektriciteit. Maar het geeft wel een leuk sfeertje in het restaurant. En iedereen vindt het gezellig en geniet van het eten. En dat is ook echt lekker. Ik krijg elke dag iets anders te eten. Ribeye, pork tenderlion, jerk chicken, shrimps, tonijn, salade en zo kan  ik nog wel even doorgaan. Iedereen die de shrimps besteld zijn allemaal razend enthousiast hoe lekker het is. Voor iedereen die naar Saba wilt gaan. Ik weet nog een goed adresje. 

Het is toch wel apart om een maand in een regenwoud te wonen. Vorige week was het weer wat slechter. 's Morgens steeds regen. En als ik niet naar het dorpje kon dan zag ik de hele dag geen blauwe lucht. Want ik zit vrij hoog en dan zit je in de wolken. Dat is heel apart kan ik vertellen. Als mijn deur open staat zie ik de wolken in mijn lodge komen. Heel apart. Maar daar door is het ontzettend vochtig. Alles blijft klam en vochtig aanvoelen. Met tot gevolg dat er schimmel in je kleding en schoenen begint te komen. Al zit het in een ziplockzak dan nog komt het erin. Dat vind ik echt minder leuk. Een paar dingen heb ik al weg moeten doen. 
De laatste dagen is het erg warm en zonnig. Wat het erg benauwd maakt. Als ik dan mijn favoriete trap op moet kom ik doorweekt van het zweet boven. Kan je weer gaan douchen. Je voelt je al heel snel plakkerig en vies. En dan is een koude douche heerlijk! 

Nog een kleine week en dan zit het erop. Ik krijg het nog wel druk want er komen hier het weekend een grote groep studenten. Dan moet ik ook helpen met ontbijt. Ben ik eigenlijk de hele dag bezig. Maar de dagen gaan dan wel snel. Mijn volgend bericht zal weer vanaf Tortola komen. En dan kan ik eindelijk weer foto's plaatsen waar iedereen op zit te wachten. 
Dus nog even geduld hebben. 
Groeten!

  • 26 Mei 2011 - 14:27

    Ina Snoek:

    Wat lees ik nu ,MOTOR,,,TATOE, je wor al een stoere meid.hahahahahahahah
    We kunnen je straks niet meer terug haha
    Nog veel werk plezier en voor straks heel veel plezier in Tortola en groetjes.


  • 26 Mei 2011 - 19:05

    Ria:

    Hoi lieverd,

    Lekker om je gisteren even aan de telefoon te hebben gehad en je stem te horen. Je hebt nu wel een ervaring achter de rug die je nooit meer vergeet. Vooral de mindere maar ook de leuke dingen doen je dicht bij jezelf te komen. Een ervaring die je nu later van pas kan komen. Maar vooral bij je gevoel blijven en genieten van de dingen die op je pad komen. Je hebt nu nog een paar maanden en daar moet vooral van genieten. We zijn benieuwd naar je foto's en hopen je weer te omarmen als je in augustus weer (even?) thuis bent.

    Dikke kus

    Ria en Jos

  • 27 Mei 2011 - 09:29

    Derek:

    Nou een totoe kan best wel sexy staan hoor.

    Ga zelf zo een weekend je weg naar Hengelo met de plotsdoven stichting. We zitten daar met zijn allen in een opgeknapte boederij. Leuk programma.... vanavond te Art of Breathing. Morgen een heuse achterhoekse wijnproeverij. En s'avonds een muziek programma, waarbij de liefdjes worden getolkt. En zondagochtend gaan we klootschieten....

    Maar ik verwacht wel dat we geen kaarsjes hoeven aan te steken s'avonds.

    Veel plezier in je laatste dagen!

    Groeten Derek

  • 27 Mei 2011 - 18:33

    Rachel:

    Hey chica, nog ff en dan zit je al weer lekker op tortola. Voor je t weet is t alweer voorbij. Ik ben vanochtend terug gekomen uit Equador. T was echt heel dubbel om daar weg te gaan. Het is lekker om weer naar huis te gaan, maar moet helaas ook n heel leuk iemand achter laten.
    Thuis zijn voelt wel weer raar, maar uit ervaring weet ik dat dat ook zo weer normaal is.
    Geniet nog ff van je werk, nog heel ff en dan nooit weer, haha.
    Beso

  • 31 Mei 2011 - 17:53

    Piet En Gerda Klous:

    Leuk om op deze manier nog iets van je avonturen te lezen.
    Wij vinden het moedig van je om op deze manier je geluk te zoeken.
    Mocht je het vinden, hou het dan vast.
    Hartelijke groeten,
    Piet en Gerda Klous.

  • 31 Mei 2011 - 19:07

    Liesbeth:

    Nog even hard bikkelen en dan is de week zo om. Kan me voorstellen dat het een leuk vooruitzicht is om vanuit daar weer terug naar Tortola te gaan. Net is meer te beleven als ik dat zo lees, als was het maar vanwege Marc... ;-). Klinkt goed als die verliefdheid, hi hi.
    Misschien moeten wij chica's maar de volgende afspraak maken in Tortola...
    Geniet nog even van het mooie eiland Saba en ik ben erg benieuwd wat je volgende stappen zijn op Tortola.
    liefs liesbeth

  • 06 Juni 2011 - 09:38

    Tante Corry:

    Wat een leuk verslag, hebben we net even doorgelezen (samen met Marga, een nichtje van je moeder en mij).
    We hebben erg genoten van het Indiase stel dat door het woud ging lopen naar het dorpje.
    Heb je ze later nog gezien?
    Wat ook heel leuk is, is het haar nog groen\? Of weer blond?

    Hartelijke groet,

    Je tante

  • 09 Juni 2011 - 12:20

    Tanja Bleijendaal:

    He Georgette, ik zie dat het al even geleden is, sinds je laatste reactie.
    Waarschijnlijk ben je nu al weer op Tortola, in de bewoonde wereld zoals je zelf zegt.
    Wat een belevenis lijkt me dit, en nu kan je straks in Nederland zo aan de slag in de horeca!!

    Veel plezier nog met je reis!
    Groeten Tanja

  • 09 Juni 2011 - 15:44

    Ina Snoek:

    Wat zijn je fotos prachtig.Zo hebben we een beetje een beeld bij je verhaal.
    Heel veel groetjes en geniet van alles !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Georgette

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 1003
Totaal aantal bezoekers 42785

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 29 Juli 2011

Eerst relaxen op Tortola

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Saba en weer terug naar Tortola

Landen bezocht: