Nog twee weken te gaan. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu Nog twee weken te gaan. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu

Nog twee weken te gaan.

Door: Georgette Kraakman

Blijf op de hoogte en volg Georgette

17 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Ik doe mijn best om het hier nog 2 weken naar mijn zin te hebben. Ik begin om 12 uur. Dan begint de lunch. Bernt of Dana is dan aanwezig om te koken. Maar als er geen toeristen komen is er heel snel niks te doen. Echt er komt dan ook geen kip. Van Dana mag ik overdag de generator niet starten dus kan ook geen leuk muziekje op zetten.
Bernt daarentegen is een stuk makkelijker. Er is dus anders geen elektriciteit. Ja, ik zit echt in de bush,bush.  Het is hier echt stil en ik kan niet tegen de lange stiltes. Vaak zit ik een aantal uur alleen. Dan ga ik maar een puzzeltje maken of een boek lezen. Maar goed ik moet tot half 3 blijven. Dan heb ik anderhalf uur pauze en moet ik om 4 uur weer beginnen. Dan moet ik kruiden en bloemetjes  plukken voor de opmaak van de borden.
En sla plukken. En dat is echt rotwerk kan ik je zeggen. Je kan niet een kropje sla van de tuin snijden. Nee je moet een blaadje van het ene kropje pakken en een blaadje van een ander kropje. En ook nog is verschillende soorten. Er is geen albert heijn helaas dat je het gemengd kan kopen. Om 6 uur alle lampjes aansteken. Het zijn 40 olielampjes. En dan begint het diner. Dus bedienen , helpen met de borden opmaken en afwassen en schoonmaken. Het kan zijn dat het 9 uur wordt maar ook later. De mensen die komen zijn erg leuk en gezellig. Dat doet mij dan wel weer goed. Het zijn veel nederlander, amerikanen en fransen. En fransen die engels praten zijn echt lastig te verstaan. Ik moet soms wel drie keer vragen wat ze willen.  Als iedereen weg is  kan ik ook pas eten. Daarna heb je echt geen zin om nog wat te doen. Meestal lig ik rond half 11 wel te slapen. Dat is vroeger dan in nederland. 
Omdat ik veel in de lodge ben ga ik vaak zodra het kan naar beneden lopen voor internet. Maar de weg naar beneden en weer naar boven vervloek ik.
Het is een hele lange trap. En doordat het geregend heeft erg glad. Ik moet echt voorzichtig zijn. Het zijn hoge treden en lopen ook schuin af. Wat het zwaarder maakt. Naar beneden doe ik er ruim 10 minuten over. Naar boven langer. Minstens 20 minuten. En ik heb hem nu vaak gelopen. Elke keer kom je bezweet boven. Maar gister had ik voor het eerst het gevoel van 'He! Ik ben er al'! Dat was echt voor het eerst dus wie weet zijn de trap en ik nu vriendjes geworden. En ga ik straks de trap nog missen. Voor een kwartiertje internet ga ik niet naar beneden. Soms ga ik een dag niet. Heb ik niet genoeg tijd. En soms is de verbinding zo slecht dat je er voor niks bent. Maar het is ook een restuarant dus meestal eet ik daar nog wat voordat ik weer naar boven ga. En daar kom ik ook nog wel wat bekende tegen. Maar druk is het er niet. De enige uitspatting is toch echt alleen op vrijdag avond de Sabaoke avond.

Maandag is mijn vrije dag. Kon ik eindelijk hiken. Vorige week kon dat niet vanwege mijn rug. Nu ik in een andere lodge zit en een beter matras hebt gaat dat gelukkig weer goed. Ik ging gister De Sandy Cruz trail hiken. Ik heb wel even vermeld aan Bernt dat ik de trail ging doen aangezien ik alleen ging en je op die kant van het eiland geen bereik heb met je telefoon.  Eerst gelift naar het begin punt. Maar het laatste stuk rijden geen auto's dus moest ik toch nog een stukje lopen. Het was een prachtige route door het regenwoud en mooie uitzichten. Door de regen waren de stenen erg glad. En het is geen vlak pad. Veel omhoog klimmen op de stenen en ook naar beneden. Af en toe glipte ik weg maar gelukkig niet gevallen. En ik ben geen mens tegen gekomen op de trail. Dus gelukkig dat er niks gebeurd was anders had ik ik echt een probleem gehad. Ik heb er 3 uur over gedaan. Het was prachtig en ook nog een slang gezien. En hele aparte grote zwarte motten. Als ze fladderen lijken het net vleermuizen. En hele mooie bloemen. Vooral de Heliconias zijn prachtig. Terug in de lodge was ik echt totaal nat van het zweet en bekaf. Onder de douche stap je hier niet zomaar want die is echt koud. Alleen als de zon schijnt heb je warm water. De zon scheen net niet fel genoeg dus eerst warm water halen in de keuken van het restaurant. Doordat ik ben verhuisd naar een andere lodge heb ik zelf geen keukentje meer om water te koken. Maar dan geniet je wel van je warme douche. 

Deze week schijnt het ook rustig te zijn. Hoorde vanmorgen dat er vorige week en deze week heel weinig toeristen komen. Dus ook geen hikers die voor lunch komen. Dat wordt een rustig weekje. Alleen morgen is het druk voor diner. Dan wordt er een slideshow gegeven over het eiland en dat zit altijd erg vol. Nu kan ik 3 tafels wel makkelijk aan in mijn eentje maar 9 tafels zal wat worden. Hahaha! Ik ga mijn best doen. De cocktails gaan trouwens aardig goed. Zo had ik vorige week mijn eerst pinacolada gemaakt en ik kreeg een compliment want ze hadden nog nooit zo'n lekkere gehad. Ik keek ze echt heel verbaasd aan van menen jullie dit echt. Maar ze waren echt serieus. Ik moest er wel erg om lachen.

Waar ik echt naar uitkijk is vrijdag. Dan ga ik een weekend naar St. Maarten. Samen met Marc. Kunnen we elkaar eindelijk weer zien. En heerlijk om daar even weer in de bewoonde wereld te zijn en lekker lang kunnen douchen.

Gister wel even geschrokken. Mijn vader belde met het nieuws dat mijn moeder in het ziekenhuis ligt. Weer last van hartritmestoornis. Ze ligt er al een week en ze wilde mij niet onnodig ongerust maken. Natuurlijk schrik je toch en wil je dat je even in nederland kon zijn. Maar het gaat goed met haar. Ze moest ter observatie blijven omdat dit al de tiende keer was en hebben ze nu besloten om een pacemaker te plaatsen. Dat moet nu het probleem echt verhelpen.
Hopelijk krijg ik snel bericht dat de ingreep goed is gegaan.

Het is echt leuk om jullie reacties te lezen. Dat is altijd wel een beloning als ik goed internet heb om berichtjes te lezen.
Nu maar weer omhoog de trap op. Ik kijk er nu al naar uit. :-)
Iedereen de groeten van mij!!


  • 17 Mei 2011 - 16:33

    Leo En José:

    Hoi georgette

    Jeetje wat een belevenis , maar goed het zit er bijna op en dan kan je weer genieten van je vriend. En met hem samen leuke dingen ondernemen.

    Voor ons gaat het ook al opschieten nog 2 weekjes , en dan gaan we jou huisje onveilig maken .

    Ik hoop dat het hier ook wel rustig blijft , want mijn vader ligt ook in het zkh met problemen van de pacemaker.

    Lieve groetjes

    José en Leo

  • 17 Mei 2011 - 18:34

    Vriendinnnetje:

    he moppie,

    nog even een paar nachtjes en dan zie je marc weer!! en dan nog maar een weekje, het is zo voorbij! vervelend dat het toch tegenvalt dit avontuur maar er komt vast veel leuks straks in aantocht.. hier is alles rustig, morgen echo!! spannend, ik hou je op de hoogte. veel plezier dit weekend!! geniet er extra van, en met je moeder komt alles vast goed.

    xxx esther

  • 17 Mei 2011 - 18:47

    Aad En Olga:

    Hee kiwi,

    Goed gegaan he, met je moeder, morgen mag ze weer naar huis !!!!
    Die TRAP !!!!
    Wel goed voor de benen etc.......
    Ik mail je even......

    XXX

  • 18 Mei 2011 - 10:31

    Margot:

    wat had je het toch goed bij federmann eigenlijk he :) en albert heij gewoon om de hoek met zakjes sla :P
    Veel plezier met Marc!

    groetjes Margot

  • 18 Mei 2011 - 12:32

    Diana:

    Hoi Georgette,

    Bedankt voor je mail.
    We hebben een leuke dag gehad hoor!!!
    Het is wel afzien bij jou he.
    Straks wardeer je de gewone dingen zoals douche ah etc weer veel meer na een maand saba.
    Een heel fijn weekend straks met marc.
    En fijn te horen dat je moeder weer lekker naar huis mag vandaag!!

    Dikke kus Diana

  • 18 Mei 2011 - 17:57

    Derek:

    Hi Georgette, je conditie is straks vast beter dan die van mij :-)

    Al hoewel ik heb de afgelopen twee zaterdagen heerlijke wandelingen gemaakt. De eerste wandeling was van Hilversum naar Hollandse Rading: een prachtige wandeling door het bos en over de hei. De tweede was van Delft naar Zoetermeer een prachtige wandeling door het groene hart. Over prachtig begroeide paden en langs riviertjes.... En tot slot was het weer op beide zaterdag ook nog eens super.... dus voor een lekker bruin kopje hoef je echt niet naar Saba hoor.

    Vandaag van de fysio vernomen dat ik weer mag opbouwen naar top sporten. Zeven weken geleden een zweepslag gehad en daarna enorm last van mijn enkel.... dus ik ben weer helemaal happy !!!

    Hoop dat het weer goed gaat met je moeder.

    Zal je morgen ook eens mailen.... dan is je dag weer top!

    Groetjes Derek

    Afgelopen

  • 18 Mei 2011 - 19:32

    Veronica:

    Hey hokie pokie,

    Wat jammer dat het niet zo goed gaat op saba, het klinkt ook wel een beetje saai als er zo weinig mensen zijn.
    Erg goed om te horen dat je moeder weer naar huis mag dat voelt vast goed.

    Ik wens jullie een superfijn weekend toe op sint maarten, dan kan je er weer even een weekje tegen.

    veroon

    ennuh... ze hebben niet alleen bij de ah zakjes sla hoor;)

  • 19 Mei 2011 - 07:00

    Moeder Van Georgette:

    Voor iedereen die over mij gelezen heeft , Ik ben weer lekker thuis en met mij hulpmotortje erbij gaan we weer vrolijk door .Nog even rustig aan en ik groet langs deze weg iedereen die mij kent.

  • 20 Mei 2011 - 10:56

    Tiny IJmuiden:

    Hoi Georgette,nu pas je verslag gelezen vanwege de drukte bij Linda. Die gaat morgen verhuizen.Vanavond komt de verhuiswagen en morgen met 7 man ertegen aan!Daar hoeven de oudjes niets aan te doen hoor!Moeders zorgt voor soep en broodjes en koek en soapie.
    Vandaag is het vrijdag dus jouw weekend is zeker begonnen?Nou Georgette geniet er met volle teugen van samen met Mark!!! Wat een aardige man om te zien,hoop dat zijn hartje net zo mooi is,want de binnenkant is het voornaamste!!
    Liefs en groetjes voor jullie beiden Theo en Tiny.

  • 22 Mei 2011 - 17:01

    Lenie Kroon:

    Hoi Georgette,
    Leuk om je verslagen te lezen, maar in Saba is het minder plezierig begrijp ik. Maar des te meer waardeer je het als je straks weer naar de bewoonde wereld terug gaat. Je moet wel ver weg om een vriend te vinden, maar wat je ver haalt is lekker, toch. Geniet van vele leuke dingen die op je pad komen en succes met trappen lopen. Groetjes en nog veel plezier en maak er wat van.

  • 23 Mei 2011 - 17:56

    Esther:

    he moppie,

    mail nog even je hotmailadres naar mij! gaat alles goed, lekker weekend gehad met marc. moeten gauw weer even mailen, nu alweer veel te lang niks van je gehoord.

    xxx esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Georgette

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 42787

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 29 Juli 2011

Eerst relaxen op Tortola

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Saba en weer terug naar Tortola

Landen bezocht: