Wennen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu Wennen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Georgette Kraakman - WaarBenJij.nu

Wennen

Door: Georgette Kraakman

Blijf op de hoogte en volg Georgette

06 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoe gaat het nu na een aantal dagen hier te zijn. Nou, het is echt wennen. De eerste dagen waren zwaar. De overgang van Tortola naar hier is groot. Maar ik begin mijn draai te vinden.
Eergister moest ik gelijk zonder ervaring mensen bedienen. Dat was wel even slikken. Ik weet nog lang niet alles te vinden. Gelukkig werden er geen cocktails besteld. Ik voelde mij echt onhandig. Maar ik had het overleeft. Gister weer lunch gedraaid. En nu was het echt super druk. Oeps. Maar ik voelde mij al wat zekerder en de mensen waren allemaal zo leuk. En ze zijn vrolijk dus dat werkt heel prettig. Er komen hier heel veel nederlanders. Dan heb je leuke praatjes.
Gisteravond ook diner meegedraaid. Dan sta je normaal ook alleen in het restaurant. Mmm, dat vindt ik nogal wat. Dat is toch een stuk bedrijviger. Naast het bedienen moet je ook helpen de borden op te maken. Met een komkommertje, peterselietje, citroengrasjes, bloemetje enz. En ook mooie rijstbaaltjes. De kruiden moet je zelf in de middag plukken. Ze hebben een eigen kruidentuin. En ook sla word zelf verbouwd.
En ja dan nog de afwas. Er is geen afwasmachine. Maar tussen de bedrijven door kan je dat wel voor een groot gedeelte wegwerken.

Langzamerhand begin ik hier ook mensen te kennen. Er zijn toch best veel nederlanders hier. Denk je eerst dat ze engels zijn blijkt later dat het gewoon nederlanders zijn. Van de week ben ik een avond met Bernt meegeweest. Bernt is de eigenaar. Zit je ineens met alleen maar mannen in de kroeg. En wat blijkt allemaal vrijgezel. Niet alle mannen hier natuurkijk maar wel die op dat moment aan de bar zaten. Dan voel jeje wel even bekeken. Maar ik had ze al snel duidelijk gemaakt dat ik geen interesse had. Nu moet ik iemand wel heel erg leuk gaan vinden. Het is niet makkelijk om Marc nu te gaan overtreffen. Dan moeten ze heel wat meer in huis hebben. Want ja, die mis ik nu best wel. Gelukkig kunnen we bellen. Dat scheelt.

In mijn vrijetijd heb ik voornamelijk in Scouts gezeten om te kunnen internetten. Dat gaat opzich best goed. Alleen het lukt mij nog steeds niet om foto's door te sturen of op mijn weblog te plaatsen. Dat is echt heel erg jammer want het ziet er hier echt prachtig uit. Vanmorgen voor het eerst een korte trail gewandeld met echt een prachtig uitzicht. Stapte ik bijna nog op een slang. Dat scheelde niet veel. En gespierde kuiten krijg je hier zeker want het zijn absoluut geen vlakke paden. De natuur is hier echt heel mooi. Mooie bloemen en veel vogels. En natuurlijk enorm veel hagedisjes. Ik heb er een in mijn lodge ziiten die zijn staart kwijt is. Die zit al 2 dagen in het raamvenster. Misschien wacht hij wel totdat zijn staart is aangegroeid voordat hij verder gaat. Haha!

Dus ik begin hier een beetje te wennen. Zelfs smorgens water koken voor mijn douchzak wen ik al aan. En het is wel primitief maar ik geniet toch van het beetje warm water dat ik heb.

Nu breekt het weekend aan. Ik ben benieuwd hoe druk de weekenden hier zijn.

Daar vertel ik de volgende wel over.

Groeten!!


  • 06 Mei 2011 - 15:54

    Leo En Jose:

    wat een respect hebben wij voor jou , maar het gaat je lukken

    groetjes

    josé en leo

  • 06 Mei 2011 - 16:17

    Tineke En Wil:

    Wat een avontuur zeg.Ben trots op je dat je dit toch maar effen doet.Heel leuk om je verslagen te lezen.Georget geniet ervan en heel veel liefs van ons.
    Ps Wil word 25 mei geopereerd dus dat is heel spannend.

  • 06 Mei 2011 - 16:30

    Aad En Olga:

    Hee kiwi,
    Ferens vindt het heel stoer dat je voor Manchester bent !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kus van je neven....

    (en hij vraagt of je al verkering hebt. Ferens heeft ook verkering! )

  • 06 Mei 2011 - 17:57

    Derek:

    Bah ben je op vakantie, kom je alleen maar landgenoten tegen. Had je net zo goed thuis kunnen blijven :-) Let you spirit free! Geniet van je vakantie.

    Groetjes Derek


  • 07 Mei 2011 - 08:41

    Karin Wester:

    Oh, zou willen dat ik even bij je was.......Wat klinkt het SUPER allemaal zeg.

    En dat heb jij weer !! Met allemaal vrijgezellen in de kroeg........hahahaha.

    Kus van mij.


  • 07 Mei 2011 - 10:33

    Mirella:

    hoi kanjer

    super dat het nu gaat wennen.ik hoop dat jij je draai gaat vinden daar.
    geniet er van.
    en ik denk aan je.
    dikke kus mirella

  • 07 Mei 2011 - 15:33

    Rachel:

    Hey chica, leuk om te lezen. Gelukkig kan ik je internetsite openen hier in Peru alleen is het wel vreselijk traag.
    Zo te horen ga jij je prima redden daar, na het party eiland Tortola.
    Geniet ervan
    Dikke kus

  • 08 Mei 2011 - 12:06

    Margot:

    Wat vervelend voor je met allemaal vrijgezellg mannen in een kroeg! Jij bent niet geinteresseerd dus zij des te meer! hihi.
    Klinkt goed allemaal, ik heb vandaag eindelijk eens al je verslagen gelezen. Klinkt top!

    groetjes Margot

  • 08 Mei 2011 - 14:41

    Veronica:

    hey,
    ik ben blij dat je je draai een beetje kan vinden daar.
    wel jammer dat je nog steeds geen foto's kan plaatsen, ik gebruik mijn verbeelding wel.
    en... ehh... die vrijgezelle mannen, zit daar nog ook wat voor mij bij ;)

  • 09 Mei 2011 - 12:26

    Jessica En Matthijs:

    Hoi,
    Leuk om je verhalen weer te lezen!
    Succes en veel plezier!
    Groetjes!

  • 10 Mei 2011 - 11:28

    Renéetje:

    Chica!

    Super leuk om elke keer je reisverslag weer te lezen. Je maakt een hoop mee zo. Iiiieeek, een slang! Whaaa ... maar jij bent echt een bikkel! Een heel restaurant vol, respect hoor! Enne ... een kroeg vol vrijgezellen mannen kun jij ook wel aan en anders laat ze mij maar bellen ;-) Heeeeel veel plezier daar, geniet ervan!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Georgette

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 42784

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 29 Juli 2011

Eerst relaxen op Tortola

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Saba en weer terug naar Tortola

Landen bezocht: